06 May 2009

HARI MESYUARAT AGUNG PERSATUAN NELAYAN KAWASAN KUNAK 2009


Pada 2hb Mei 2009, Seawal 7 pagi kami tiba di perkarangan Dewan Sri Kunak untuk menghadiri mesyuarat Agung Persatuan Nelayan Kawasan Kunak. Keadaan di luar dewan amat memeranjatkan dan diluar dugaan. Ahli-ahli persatuan amat komitted menghadiri mesyuarat ini dan tahniah kepada pihak pengurusan kerana dapat menyerapkan kesedaran kepada ahli bertapa pentingnya mesyuarat agung yang akan menentukan halatuju persatuan pada masa akan datang. Mesyuarat agung diletakkan di atas semua hirarki dalam sesuatu persatuan di mana ia mampu menentukan hala tuju dan prestasi persatuan.

"Kuasa Tertinggi di dalam Struktur Organisasi atau Institusi Nelayan (Persatuan Nelayan) ini ialah Mesyuarat Agung. Di dalam majlis ini semua ahli-ahli atau wakil-wakil ahli berkumpul dan berjumpa sekurang-kurangnya sekali dalam setahun bagi tujuan berbincang, bertukar-tukar fikiran serta pendapat, merancang, menilai dan meneliti akan prestasi serta perkembangan Persatuan Nelayan itu, disamping menentukan arahtuju dan matlamat organisasi yang dianggotainya" Petikan daripada Undang-Undang Persatuan Nelayan.

Ketibaan Y.B. En Nilwan Bin Kabang yang agak awal daripada yang dicetak dalam tentatif program sedikit sebanyak menjadikan program kelam-kabut sedikit. Ini memandangkan Yang Berhormat akan bergegas ke Semporna untuk menghadiri pertemuan dengan Ketua Menteri. Dengan kecekalan pihak pengurusan masalah-masalah yang timbul dapat diselesaikan.

Bersambung ........

1 comment: